
Kennismaken en aanmelden
Een eerste stap is een kennismakingsgesprek. U mag altijd komen kijken bij Ilmarinen. Een van onze medewerkers vertelt u dan meer over Ilmarinen en de indicatie die u nodig heeft om zorg te kunnen ontvangen van Ilmarinen. Ook bespreken we specifiek uw wensen en de mogelijkheden voor uw kind.
Als u daarna besluit om uw kind bij Ilmarinen te plaatsen gaan we samen de aanmelding verder regelen.
Plaatsing
Als de keuze is gemaakt voor Ilmarinen, gaat de leidinggevende van de betreffende afdeling met u in overleg over de verdere plaatsing: waar krijgt uw kind zorg en met ingang van wanneer?
Ilmarinen heeft geen wachtlijst voor de verschillende afdelingen. De wachttijd is dus alleen de tijd die nodig is om in overleg met u te bepalen wanneer de zorg gaat starten. Als het verkrijgen van de juiste indicatie nog niet afgerond is, kan dat ook voor wachttijd zorgen.
Soms kan het wel voorkomen dat uw kind niet meteen alle zorg/begeleiding kan krijgen op de dagen/dagdelen van eerste voorkeur. Het logeerhuis van Ilmarinen heeft bijvoorbeeld op doordeweekse dagen vaak nog ruimte, maar in de weekenden zijn meestal alle plekken bezet.
Ilmarinen gaat altijd samen met u op zoek naar de best passende oplossing.
Voor meer informatie over de kennismakings- en plaatsingsprocedure kunt u bellen met het Cliëntservicepunt van De Zijlen: 0594 – 85 05 52.